SvazekVodaLitultovice

Reklamační řád

pro dodávku pitné vody vodovodem provozovaným Svazkem obcí pro provoz skupinového vodovodu Litultovice

 l. Obecná ustanovení

Svazek obcí pro provoz skupinového vodovodu Litultovice, jako dodavatel služby dodávky pitné vody vydává ve smyslu § 36, odst. 3, písm. g) zákona č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů (dále jen zákon) a v návaznosti na zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění, tento reklamační řád. Reklamační řád stanovuje rozsah, podmínky odpovědnosti a reklamaci poskytovaných služeb v souvislosti se zajištěním dodávek pitné vody vodovodem, způsob a místo jejich uplatnění včetně nároků vyplývajících z této odpovědnosti.

Reklamační řád se vztahuje na dodávku pitné vody realizovanou na základě písemné smlouvy uzavřené podle § 8, odst. 6 výše uvedeného zákona.

 II. Rozsah a podmínky reklamace

 Odběratel má právo uplatnit vůči dodavateli odpovědnost za vady a reklamaci u dodávky pitné vody

·       jakost dodávané pitné vody

·       množství dodané pitné vody

 Reklamaci uplatňuje odběratel bez zbytečného odkladu:

·       písemně, emailem nebo pomocí datové schránky na adresu pro doručování           písemností:

                      Svazek obcí pro provoz skupinového vodovodu Litultovice

                      Adresa: Úřad městyse Litultovice čp. 1, Litultovice, PSČ 747 55

                      Email: info@vodalitultovice.cz, datová schránka: dbry27n

·       v případě reklamace jakosti dodávané pitné vody nebo technické závadě na vodovodu, kdy může dojít ke škodě na majetku nebo ohrožení zdraví osob, lze reklamaci uplatnit telefonicky na telefonní číslo 602 128 986.

Písemná reklamace musí obsahovat:

·       jméno a příjmení nebo firmu či název odběratele,

·       adresu odběratele, pokud možno i telefonický  a e-mailový kontakt na odběratele

·       u právnické osoby a fyzické podnikající osoby IČ

·       místo odběru pitné vody

·       popis vady nebo reklamace.

·       datum podání

Stejné údaje jsou nezbytné pro reklamaci uplatněnou telefonicky. Zaměstnanec dodavatele pověřený přijímáním telefonicky podaných reklamací je povinen vyhotovit o takto podané reklamaci písemný záznam s uvedením výše specifikovaných údajů nezbytných pro vyřízení reklamace. 

V případě písemností zaslaných odběratelem na adresu dodavatele, které nebudou obsahovat výše uvedené údaje nezbytné pro řádné uplatnění reklamace, nebudou tyto kvalifikovány jako reklamace a budou dodavatelem řešeny jako stížnosti v souladu s obecně závaznými právními předpisy.

 III. Způsob a lhůty pro vyřízení reklamace

Dodavatel je povinen podat písemnou zprávu odběrateli o způsobu jejího vyřízení do 15 pracovních dnů na adresu odběratele. Odběratel je povinen poskytnout dodavateli nezbytnou součinnost při prošetřování a řešení reklamací zejména tím, že podává pravdivé informace o reklamované skutečnosti. Dále je povinen umožnit přístup k vodoměru za účelem odečtu, zúčastnit se osobně odběru kontrolních vzorků nebo tímto pověřit jinou osobu, umožnit přístup pověřeným zaměstnancům dodavatele do připojené nemovitosti za účelem prověření dodávek pitné vody a předkládat dodavateli potřebné doklady k prověření správnosti účtovaného množství dodávek pitné vody.

a)   V případě reklamace jakosti dodávané pitné vody zajistí dodavatel nejpozději následující pracovní den prošetření reklamace na místě samém za přítomnosti odběratele nebo jím pověřené osoby.

b)   V případě reklamace množství dodávané pitné vody je dodavatel povinen do 5 pracovních dnů prověřit údaje, na základě kterých je množství stanoveno.

Jestliže je s reklamací spojena nutnost vrátit vystavenou fakturu, je odběratel povinen tuto fakturu vrátit dodavateli před uplynutím lhůty splatnosti. Dodavatel je pak povinen podle povahy nesprávnosti faktury fakturu opravit nebo vyhotovit fakturu novou. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet původní lhůta splatnosti. Při neoprávněném vrácení faktury bude postupováno jako při jejím nezaplacení.

 IV. Nároky vyplývající z odpovědnosti za vady

1.   V případě oprávněné reklamace množství dodané pitné vody bude postupováno podle § 17 zákona.

2.   V ostatních případech je dodavatel povinen bez zbytečného odkladu na vlastní náklady oprávněnou reklamaci vyřešit, a to odstraněním závadného stavu.

3.   Uplatněním nároku z odpovědnosti za vady zůstává nedotčena odpovědnost dodavatele za škody způsobené provozní činností ve smyslu §2924 občanského zákoníku.

 V. Závěrečná ustanovení

 Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 2.6.2025

Svazek obcí pro provoz skupinového vodovodu Litultovice

Sídlo: Úřad městyse Litultovice čp. 1, Litultovice, PSČ 747 55

IČ: 65888634

 


Členové svazku